Obserwatorzy

czwartek, 17 listopada 2011

Chwila z "kawą"

       Na dworze coraz zimniej brrr, dziś czułam się fatalnie... po powrocie do domu zrobiłam sobie kawę kopiko ;) mimo, że praktycznie to sam cukier i utwardzony tłuszcz roślinny lubię smak tego kawowego napoju. Bo raczej kawą tego nie można nazwać ;) saszetka zawiera jedynie 12,8% kawy :)

      Właśnie z powodu składu tych "kaw" nie piję ich codziennie. Jedna filiżanka 150ml zawiera ok 94kcal. Czyli sporo jak na napój ;).

    Tak się składa, że mimo pięknego obrazka z brązowym cukrem najwięcej jest cukru zwykłego. Ponieważ jak wiadomo pierwszego składnika jest najwięcej ;)

     Saszetka zawiera 21g kawy, kosztuje ok 1zł za sztukę ;) Skład: cukier, cukier brązowy, utwardzony syrop glukozowy- czyli cukier- kawa rozpuszczalna 12,8%, regulator kwasowości, E 340 ii czyli Fosforan dipotasowy (ma zastosowanie jako stabilizatory, substancje spulchniające)  białka mleka, emulgatory E471, substancja przeciw-zbrylająca, E 551, beta karoten.


     Jednym słowem sama chemia, ale gdzie dziś nie ma substancji konserwujących czy innych dodatków ;) Nie polecam picia takich napoi kawowych codziennie ponieważ może spowodować tycie ;). Ale raz na jakiś czas to nic nie zaszkodzi nawet hamburger lub cheeseburger. Bo to się oprze takim przyjemnością?



3 komentarze:

  1. droga ta saszetka, jestem bardzo ciekawa jej smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. smak jest delikatny, jak dla mnie to jest troszkę za słodka ;) ale wszystkiego nie można sobie odmawiać ;) ja piję jedną tygodniowo bo pić codziennie a wypijam 3-4 filiżanek kawy ( bez cukru bo zabija smak) to bym poszła z torbami. Ale należy pamiętać że nie można przesadzać z takimi kawami w saszetkach- może spowodować tycie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. może dla niektórych - jak dla mojej mamy wydawać się kwaśna ;)

    OdpowiedzUsuń

Napisz co o tym myślisz.